Na sociálnych sieťach strávia ľudia denne viac ako dve hodiny. Za ten čas vás mohli spoznať tisíce nových potenciálnych zákazníkov. Prečo začať s inzerovaním na Facebooku? Pozrime sa na niekoľko výhod.
Podľa správy Global Web Index’s Social Media Trends 2019 strávi priemerný digitálny užívateľ na sociálnych sieťach a v rôznych chatovacích aplikáciách až 2 hodiny a 24 minút denne. To je pomerne veľa. Veď, povedzme si úprimne, kto nezačína ráno scrollovaním Facebooku?
Zároveň práve Facebook už dávno nie je miestom, kam chodíme preto, aby sme zistili, čo majú nové naši kamaráti a známi. Z Facebooku sa stalo sociálne médium, ktoré mnohí z nás využívajú ako hlavný zdroj informácií. Na Facebooku sledujeme médiá, rôzne zábavné stránky či naše obľúbené značky.
Mnohé značky sa naučili šikovne obracať „vo vodách Facebooku“ a táto spolupráca im často prináša nemalé zisky. Ak vaša značka ešte stále neinzeruje na Facebooku, mali by ste s tým okamžite začať. Veď ako sa vraví, lepšie neskoro ako nikdy.
Aké sú teda hlavné výhody reklamy na Facebooku?
Dokonale spoznáte svoju cieľovú skupinu
Prvou veľkou výhodou reklamy na Facebooku a nástrojov, ktoré máte k dispozícii, je to, že dokonale spoznáte vaše publikum a vašu cieľovú skupinu. Facebook vám v štatistikách vašej Facebook Fanpage ponúka nástroj Facebook Audience Insights.
Práve ten vám odpovie na základné otázky, ako sú: odkiaľ pochádzajú moji zákazníci? Z akého sú regiónu? Sú z mesta alebo z dediny? Ľudia v akom veku najčastejšie nakupujú moje produkty? Zaujímajú moje produkty skôr ženy alebo mužov?
Okrem toho vám však poskytne aj rafinovanejšie informácie, ako napríklad to, v akých hodinách sú užívatelia na vašej Fanpage najaktívnejší či s ktorými vašimi príspevkami najlepšie interagujú. Aj na základe toho viete zhodnotiť, ktoré príspevky sa vám opláca vytvárať a vkladať na vašu stránku a ktoré už menej.
Je to lacné
V porovnaní s outdoorovou reklamou či mediálnymi výstupmi je reklama na Facebooku stále mimoriadne lacná. Priemerná cena za CPC (preklik – neplatíte za zobrazenie reklamy užívateľom, ale až za ich kliknutie na vašu reklamu) sa pohybuje na sume 0,12 eur. Priemerná cena za 1000 impresií (teda 1000 zobrazení vašej reklamy užívateľom Facebooku) je 1,88 eur. To skutočne nie je veľa.
Zároveň je len na vás, koľko ste ochotní do reklamy na Facebooku investovať. Jasne stanovený rozpočet zabezpečí, že si náklady na reklamu udržíte pod kontrolou. Preto je dobré už pri nastavovaní samotnej reklamy vždy dôsledne dbať na nastavenie rozpočtu a ponuky. Kým sa však neorientujete v tom, koľko stojí ktorá reklama a ako ju najlepšie optimalizovať, je dobré nechať Facebook, aby vám túto časť kampane riadil za vás.
Ľudia spoznávajú nové značky na Facebooku
Podľa prieskumu z roku 2018 až 52 % zákazníkov zo vzorky 1800 respondentov spoznalo, vybralo si a odporučilo nové značky či produkty práve vďaka Facebooku. Na druhom mieste boli odporúčania Googlu (43 %). Z novín spoznalo nový produkt len 14 % ľudí a z časopisov iba 11 %. Často počúvame o tom, že tradičné tlačené médiá postupne vymierajú a zdá sa, že to platí aj pokiaľ ide o reklamu.
Oveľa lepšie na zákazníka pôsobí fungujúca Facebook Fanpage, ktorá s ľuďmi interaguje, odpovedá im na otázky, rieši ich problémy a pravidelne uverejňuje novinky (nový produkt, nový článok na blogu, akcie, darčekové poukazy, súťaže a pod.) ako aj tá najkrajšia webová stránka, o ktorej nik netuší, či kdesi na spodu strany ukrytý PR článok v časopise.
Či chceme, alebo nie, Facebook je fenomén doby, ktorý sa tak skoro nevytratí a bola by naozaj veľká škoda, ak by ste z neho nevyťažili maximum, ktoré vám ponúka. A navyše za nijako nepredražené ceny.