Neviete, či investovať do platenej reklamy v Google Ads alebo na Facebooku? V dnešnom článku som si pre vás pripravil základné porovnanie, ktoré vám pomôže pri rozhodovaní.
Ktorá reklama je lepšia pre obchod?
Reklama na Facebooku nie je primárne určená na obchod. Na Facebooku trávime čas často bez konkrétneho cieľa. Aj keď hľadáme informácie, spravidla pozeráme do rôznych skupín, prípade náhodne čakáme, čo sa kde objaví alebo čo majú nové naši priatelia. V minulosti slúžil Facebook aj na komunikáciu. Dnes už ani toto pravidlo neplatí. Množstvo komunikácie sa presunulo na WhatsApp a iné komunikačné nástroje. Z tohto faktu vychádza to, že Facebook je v prvom rade dobrý nástroj na budovanie povedomia. Ako kanál sa nachádza na vrchole lievika. Čo však veľmi dobre funguje v rámci obchodu na Facebooku, je remarketing. Tak isto môžu existovať niektoré cieľové skupiny a odvetvia, pri ktorých Facebook môže fungovať lepšie ako reklama v Google Ads. Jedná sa však skôr o výnimky. Facebook však dokáže vybudovať aj lojalitu, či vzťahy k značke či podniku. To v konečnom dôsledku vieme pretaviť z dlhodobého hľadiska do objednávok a zisku.
Reklama v Google Ads (Adwords)
Do Google vstupujeme, keď niečo hľadáme. Buď hľadáme informácie alebo chceme niečo riešiť. Reklama vo vyhľadávaní je preto priamo kanál určený na obchod. V podstate sa nachádza na opačnej strane ako Facebook. Pri reklame v Google si ale tiež musíme dať pozor na to, v akej fáze nákupného cyklu sa užívateľ nachádza. Viac objednávok bude z návštev, kde chce aktívne spotrebiteľ niečo riešiť – nakúpiť – ako ten, ktorý len hľadá informácie.
Životné udalosti a demografia
Facebook má v rámci demografie a v rámci životných udalostí neporovnateľne lepšie cielenie ako Google. Napríklad v Google Adwords si viete vybrať v rámci cielenia len rozmedzie veku. 18 až 24, 25 až 34, 45 až 54, 55 až 64 65 a viac a potom neznáme, teda to kde Google nemá tieto informácie.
V rámci Facebooku si vyberiete vek od 13 rokov až do 65 +. V niektorých oblastiach do 18 rokov do 65+. Tak isto má Facebook neskutočne presné cielenie na oblasť. V rámci Facebooku si môžete vybrať napríklad konkrétnu ulicu s presnosťou na jeden kilometer.
Porovnávajme porovnateľné
Často sa porovnávajú Hrušky s Jablkami. Ak nehovoríme o remarketingu, ktorý umožňuje aj Facebook aj Google, je nutné porovnávať obsahovú sieť Google s reklamou na Facebooku. Nemiešajme do toho reklamu vo vyhľadávaní, pretože reklamu vo vyhľadávaní Facebook nemá. Podstatný rozdiel je v psychológii predaja. Reklama vo vyhľadávaní je niečo ako zistenie a splnenie potreby. Čo hľadáš, to ti ponúkam. Naproti tomu banner je aktívne naháňanie. To platí pre Facebook, aj obsahovú sieť Google.
Aký je výsledok?
Ak sa máme rozhodnúť, či Google alebo Facebook, naša odpoveď je oboje. Odporúčame si na základe vašej cieľovej skupiny v oboch kanáloch pozrieť si v prvom rade možnosti cielenia. Porovnávame obsahovú sieť Google z reklamou na Facebooku. Treba podotknúť, že obsah a kreatíva pre Facebook, vyžaduje iný prístup ako pre Google. Reklamy z Google smerujú vždy na WEB, u Facebooku to nie je pravidlom. Ak sú Vaše produkty a služby vyhľadávané, reklamu vo vyhľadávaní by ste mali mať nastavenú vždy.
Prerozdelenie rozpočtu
Úspešný obchod či značka, potrebuje oboje. Aj okamžité objednávky, aj vzťah so zákazníkom, budovanie povedomia, značky a podobne. Rozhodnutie by nemalo byť v zmysle kam investovať, ale koľko kam investovať. Koľko investovať do okamžitých objednávok a koľko do značky, brandu, budúcnosti a podobne. Oba kanály treba testovať. Pretože ojedinele sa objavia aj oblasti, v ktorých Facebook prináša viac okamžitých objednávok ako Google. Z našich skúseností k tomu rôzne podniky pristupujú rôzne. Najčastejšie sa stretávame s tým, že približne 70 % celkového rozpočtu ide na okamžité objednávky, teda do vyhľadávacej reklamy a ďalších kampaní aj mimo online prostredia a približne 30 % ide do budovania značky a povedomia.