Reklama v Google Ads vs reklama na FB

Reklama na FB alebo Reklama v Google

Neviete, či investovať do platenej reklamy v Google Ads alebo na Facebooku? V dnešnom článku som si pre vás pripravil základné porovnanie, ktoré vám pomôže pri rozhodovaní.

Ktorá reklama je lepšia pre obchod?

Reklama na Facebooku nie je primárne určená na obchod. Na Facebooku trávime čas často bez konkrétneho cieľa. Aj keď hľadáme informácie, spravidla pozeráme do rôznych skupín, prípade náhodne čakáme, čo sa kde objaví alebo čo majú nové naši priatelia. V minulosti slúžil Facebook aj na komunikáciu. Dnes už ani toto pravidlo neplatí. Množstvo komunikácie sa presunulo na WhatsApp a iné komunikačné nástroje. Z tohto faktu vychádza to, že Facebook je v prvom rade dobrý nástroj na budovanie povedomia. Ako kanál sa nachádza na vrchole lievika. Čo však veľmi dobre funguje v rámci obchodu na Facebooku, je remarketing.  Tak isto môžu existovať niektoré cieľové skupiny a odvetvia, pri ktorých Facebook môže fungovať lepšie ako reklama v Google Ads. Jedná sa však skôr o výnimky. Facebook však dokáže vybudovať aj lojalitu, či vzťahy k značke či podniku. To v konečnom dôsledku vieme pretaviť z dlhodobého hľadiska do objednávok a zisku.

Reklama v Google Ads (Adwords)

Do Google vstupujeme, keď niečo hľadáme. Buď hľadáme informácie alebo chceme niečo riešiť. Reklama vo vyhľadávaní je preto priamo kanál určený na obchod. V podstate sa nachádza na  opačnej strane ako Facebook. Pri reklame v Google si ale tiež musíme dať pozor na to, v akej fáze nákupného cyklu sa užívateľ nachádza. Viac objednávok bude z návštev, kde chce aktívne spotrebiteľ niečo riešiť – nakúpiť – ako ten, ktorý len hľadá informácie.

Životné udalosti a demografia

Facebook má v rámci demografie a v rámci životných udalostí neporovnateľne lepšie cielenie ako Google. Napríklad v Google Adwords si viete vybrať v rámci cielenia len rozmedzie veku. 18 až 24, 25 až 34, 45 až 54, 55 až 64 65 a viac a potom neznáme, teda to kde Google nemá tieto informácie.  

V rámci Facebooku si vyberiete vek od 13 rokov až do 65 +. V niektorých oblastiach do 18 rokov do 65+. Tak isto má Facebook neskutočne presné cielenie na oblasť. V rámci Facebooku si môžete vybrať napríklad konkrétnu ulicu s presnosťou na jeden kilometer.

Porovnávajme porovnateľné

Často sa porovnávajú Hrušky s Jablkami. Ak nehovoríme o remarketingu, ktorý umožňuje aj Facebook aj Google, je nutné porovnávať obsahovú sieť Google s reklamou na Facebooku. Nemiešajme do toho reklamu vo vyhľadávaní, pretože reklamu vo vyhľadávaní Facebook nemá. Podstatný rozdiel je v psychológii predaja. Reklama vo vyhľadávaní je niečo ako zistenie a splnenie potreby. Čo hľadáš, to ti ponúkam. Naproti tomu banner je aktívne naháňanie. To platí pre Facebook, aj obsahovú sieť Google. 

Aký je výsledok?

Ak sa máme rozhodnúť, či Google alebo Facebook, naša odpoveď je oboje. Odporúčame si na základe vašej cieľovej skupiny v oboch kanáloch pozrieť si v prvom rade možnosti cielenia. Porovnávame  obsahovú sieť Google z reklamou na Facebooku. Treba podotknúť, že obsah a kreatíva pre Facebook, vyžaduje iný prístup ako pre Google. Reklamy z Google smerujú vždy na WEB, u Facebooku to nie je pravidlom. Ak sú Vaše produkty a služby vyhľadávané, reklamu vo vyhľadávaní by ste mali mať nastavenú vždy.

Prerozdelenie rozpočtu

Úspešný obchod či značka, potrebuje oboje. Aj okamžité objednávky, aj vzťah so zákazníkom, budovanie povedomia, značky a podobne. Rozhodnutie by nemalo byť v zmysle kam investovať, ale koľko kam investovať. Koľko investovať do okamžitých objednávok a koľko do značky, brandu, budúcnosti a podobne. Oba kanály treba testovať. Pretože ojedinele sa objavia aj oblasti, v ktorých Facebook prináša viac okamžitých objednávok ako Google. Z našich skúseností k tomu rôzne podniky pristupujú rôzne. Najčastejšie sa stretávame s tým, že približne 70 % celkového rozpočtu ide na okamžité objednávky, teda do vyhľadávacej reklamy a ďalších kampaní aj mimo online prostredia a približne 30 % ide do budovania značky a povedomia.

About The Author

Ďalšie články

Analýza kľúčových slov

Analýza kľúčových slov pre Google Ads inak

Výber správnych kľúčových slov pre reklamu vo vyhľadávaní Google Ads (Adwords), či iné PPC systémy je stále horúcou témou. Existuje mnoho známych spôsobov a tipov ako nájsť a overiť správne kľúčové slová. V tomto článku sa na to pozrieme cez vedeckú štúdiu a trochu iným spôsobom ako je bežné. Nákupný úmysel kľúčového slova Inzerent musí dobré zvážiť takzvaný …

Analýza kľúčových slov pre Google Ads inak Čítať viac

Koľko-stojí-reklama-na-Youtube-Profital

Koľko stojí reklama na Youtube?

Cenník reklamy na Youtube, prípadne nejaká presná cena za reklamu neexistuje. Avšak, tento druh reklamy je jeden z najlacnejších. Cena je to posledné, čoho by ste sa mali pri Youtube reklame obávať. O tom, koľko vás bude reklama na Youtube stáť, rozhoduje mnoho parametrov. Náklady na produkciu videa Prvým parametrom ktorý by ste mali zvažovať, sú …

Koľko stojí reklama na Youtube? Čítať viac

5 rád ako zvýšiť návštevnosť e-shopu

Stránku máte spustenú, no návštevnosť stagnuje? Nemusí byť problém v samotnom webe. Spísali sme pre vás päť tipov, ako návštevnosti vašej stránky pomôcť. Ak rozbiehate e-shop, alebo ponúkate služby či produkty prostredníctvom webovej stránky, jej návštevníci sú pre vás absolútnym základom. Čo však robiť, keď neprichádzajú? Máme pre vás päť účinných tipov, ako na vašu …

5 rád ako zvýšiť návštevnosť e-shopu Čítať viac

HAPPY-SK s.r.o
Brezová 1146/65A
90023 Viničné