Koľko stojí reklama na Youtube?

Koľko-stojí-reklama-na-Youtube-Profital

Cenník reklamy na Youtube, prípadne nejaká presná cena za reklamu neexistuje. Avšak, tento druh reklamy je jeden z najlacnejších. Cena je to posledné, čoho by ste sa mali pri Youtube reklame obávať. O tom, koľko vás bude reklama na Youtube stáť, rozhoduje mnoho parametrov.

Náklady na produkciu videa

Prvým parametrom ktorý by ste mali zvažovať, sú samotné náklady na produkciu videa. Síce to nie sú náklady priamo na reklamu ako takú, ale je to náklad ktorý s reklamou súvisí. Bude veľkým rozdielom či natočíte video, vlastným fotoaparátom pred podnikom, alebo zaplatíte profesionálnu produkciu.

Formát video reklamy

Druhým parametrom, ktorý treba pri nákladoch na reklamu zvažovať, je formát video reklamy. Reklama na Youtube má rôzne možnosti a formáty, ktoré súvisia so stratégiou ponúkania ceny za reklamu. Rôzne formáty reklamy majú rôzne možnosti platby za jednotlivé video reklamy.  Na cenu môžu mať vplyv ďalšie parametre ako zacielenie, kvalita obsahu a podobne.

Priemerné ceny

Napriek tomu, že presnú cenu video reklamy, teda nákladov, na Youtube nedokážeme povedať, dobrou správou je, že je naozaj lacná oproti iným formátom reklamy. V našich reklamných účtoch, ktoré spravujeme, sa priemerná cena za zhliadnutie preskočiteľného videa in-stream pohybuje okolo 0,02 €. Najvyššia suma, ktorú sme zaplatili historicky za zhliadnutie videa, bola 0,09 €. Najnižšia zasa 0,01 €.

Ako začať?

V rámci ceny sa nemusíte báť začať s celkovým rozpočtom 5 EUR denne. Môžete začať aj na eure, alebo 10 eurách. Rozpočet môžete kedykoľvek zvýšiť, znížiť či reklamnú kampaň úplne zastaviť.

Praktické tip na záver

Ak budete natáčať preskočiteľné video, nepremrhajte prvých 5 sekúnd. Do prvých 5 sekúnd sa pokúste dostať  aspoň názov firmy, čomu sa venujete, prípadne motivujte, prečo si majú užívatelia video pozrieť. Pri preskočiteľnom videu in-stream zaplatíte za zhliadnutie videa, keď si používateľ pozrie aspoň 30 sekúnd. Prípadne, ak je video kratšie, tak ak si pozrie celé video. Prípadne zaplatíte ak nastane nejaká interakcia skôr. Interakciou môže byť napríklad kliknutie na odkaz webovej stránky. To znamená, že ak video preskočí po 5 sekundách a neurobí žiadnu interakciu, za video neplatíte. A ak odovzdáte podstatnú informáciu v prvých 5 sekundách, máte to zadarmo.

About The Author

Ďalšie články

Analýza kľúčových slov

Analýza kľúčových slov pre Google Ads inak

Výber správnych kľúčových slov pre reklamu vo vyhľadávaní Google Ads (Adwords), či iné PPC systémy je stále horúcou témou. Existuje mnoho známych spôsobov a tipov ako nájsť a overiť správne kľúčové slová. V tomto článku sa na to pozrieme cez vedeckú štúdiu a trochu iným spôsobom ako je bežné. Nákupný úmysel kľúčového slova Inzerent musí dobré zvážiť takzvaný …

Analýza kľúčových slov pre Google Ads inak Čítať viac

5 rád ako zvýšiť návštevnosť e-shopu

Stránku máte spustenú, no návštevnosť stagnuje? Nemusí byť problém v samotnom webe. Spísali sme pre vás päť tipov, ako návštevnosti vašej stránky pomôcť. Ak rozbiehate e-shop, alebo ponúkate služby či produkty prostredníctvom webovej stránky, jej návštevníci sú pre vás absolútnym základom. Čo však robiť, keď neprichádzajú? Máme pre vás päť účinných tipov, ako na vašu …

5 rád ako zvýšiť návštevnosť e-shopu Čítať viac

Čo-je-content-marketing-Profital

Čo je content marketing a ako pomáha?

Začuli ste slovné spojenie content marketing, avšak presne neviete, čo to znamená? Tento článok vám pomôže porozumieť, čo je obsahový marketing a ako vie pomôcť nielen konkurencii, ale aj vašej firme. Slovné spojenie content marketing sa nevyhne nikomu, kto čo i len pričuchne k online marketingu. Content marketing, v slovenčine obsahový marketing, je mimoriadne dôležitou …

Čo je content marketing a ako pomáha? Čítať viac

HAPPY-SK s.r.o
Brezová 1146/65A
90023 Viničné