Cenník reklamy na Youtube, prípadne nejaká presná cena za reklamu neexistuje. Avšak, tento druh reklamy je jeden z najlacnejších. Cena je to posledné, čoho by ste sa mali pri Youtube reklame obávať. O tom, koľko vás bude reklama na Youtube stáť, rozhoduje mnoho parametrov.
Náklady na produkciu videa
Prvým parametrom ktorý by ste mali zvažovať, sú samotné náklady na produkciu videa. Síce to nie sú náklady priamo na reklamu ako takú, ale je to náklad ktorý s reklamou súvisí. Bude veľkým rozdielom či natočíte video, vlastným fotoaparátom pred podnikom, alebo zaplatíte profesionálnu produkciu.
Formát video reklamy
Druhým parametrom, ktorý treba pri nákladoch na reklamu zvažovať, je formát video reklamy. Reklama na Youtube má rôzne možnosti a formáty, ktoré súvisia so stratégiou ponúkania ceny za reklamu. Rôzne formáty reklamy majú rôzne možnosti platby za jednotlivé video reklamy. Na cenu môžu mať vplyv ďalšie parametre ako zacielenie, kvalita obsahu a podobne.
Priemerné ceny
Napriek tomu, že presnú cenu video reklamy, teda nákladov, na Youtube nedokážeme povedať, dobrou správou je, že je naozaj lacná oproti iným formátom reklamy. V našich reklamných účtoch, ktoré spravujeme, sa priemerná cena za zhliadnutie preskočiteľného videa in-stream pohybuje okolo 0,02 €. Najvyššia suma, ktorú sme zaplatili historicky za zhliadnutie videa, bola 0,09 €. Najnižšia zasa 0,01 €.
Ako začať?
V rámci ceny sa nemusíte báť začať s celkovým rozpočtom 5 EUR denne. Môžete začať aj na eure, alebo 10 eurách. Rozpočet môžete kedykoľvek zvýšiť, znížiť či reklamnú kampaň úplne zastaviť.
Praktické tip na záver
Ak budete natáčať preskočiteľné video, nepremrhajte prvých 5 sekúnd. Do prvých 5 sekúnd sa pokúste dostať aspoň názov firmy, čomu sa venujete, prípadne motivujte, prečo si majú užívatelia video pozrieť. Pri preskočiteľnom videu in-stream zaplatíte za zhliadnutie videa, keď si používateľ pozrie aspoň 30 sekúnd. Prípadne, ak je video kratšie, tak ak si pozrie celé video. Prípadne zaplatíte ak nastane nejaká interakcia skôr. Interakciou môže byť napríklad kliknutie na odkaz webovej stránky. To znamená, že ak video preskočí po 5 sekundách a neurobí žiadnu interakciu, za video neplatíte. A ak odovzdáte podstatnú informáciu v prvých 5 sekundách, máte to zadarmo.