Propagácia kamennej prevádzky zdarma?

Propagácia-cez-Google-moja-firma-Profital

Ak vlastníte kamennú predajňu, prevádzku alebo iné miesto, kde vás môžu navštíviť vaši klienti, určite vás poteší správa, že ju môžete bezplatne propragovať v Google. Nepotrebujete webovú stránku ani e-shop, a predsa môžete podporiť povedomie o vašej prevádzke medzi potenciálnymi zákazníkmi. Ukážeme si, ako začať s nástrojom Google Moja Firma.

Začnite s Google My Business

Vďaka profilu v Google my business vás vaši potenciálni zákazníci nájdu vo vyhľadávaní na základe zadaných kľúčových slov a aj na základe toho, kde sa nachádzajú pri zadaní dopytu do Google (ak hľadáte kaderníctvo a ste v Žiline, nájde vám prevádzky vo vašom okolí). 

Na toto všetko potrebujete byť zaregistrovaný v službe Google a mať vytvorené konto v programe Google Moja Firma. Skvelou správou je, že celý tento program je úplne zadarmo a dokážete si ho nastaviť úplne sami. Rozhranie je intuitívne a je celé v slovenskom jazyku. Po registrácii si vytvoríte vašu prevádzku, pridelíte jej adresu a počkáte si na overovací dopis od Google, vďaka ktorému zobrazovanie vašej firmy vo vyhľadávaní aktivujete. Overenie funguje aj cez iné metódy, list je však najdostupnejšia.

Postup založenia Google Moja Firma:

  1. Prihláste sa do Google účtu alebo si vytvorte nový.
  2. Prejdite na stránku Google Moja Firma a prihláste sa. 
  3. Zadajte názov vašej firmy.
  4. V nasledujúcom kroku vyberte kategóriu, v ktorej podnikáte.
  5. Ak máte fyzické miesto vašej predajne, pridajte ho do účtu.
  6. Zadajte adresu, aby ste sa zobrazovali v mapách.
  7. Po dokončení vám príde výzva na overenie vašej firmy. Kód si môžete nechať poslať poštou.
  8. Po prijatí dopisu zadajte overovací kód na dokončenia overenia firmy.

Pridať screenshot registračného formuláru

Informácie o vašej firme

Čo Google Moja Firma vlastne dokáže? Je to ako taký malý informačný web o vašej prevádzke. Môžete pridať základné informácie, kontaktné údaje, otváracie hodiny, ale aj informácie o parkovaní či fotografie miesta pre ľahšiu navigáciu pre nových zákazníkov. Obľúbené sú aj 3D virtuálne prehliadky priamo v prevádzke, vďaka ktorým vás môžu „navštíviť“ aj z pohodlia domova. Po novom Google Moja Firma ponúka napríklad aj nastavenie pre otváracie hodiny počas karantény či sviatkov, ale aj ohľadom hygienických opatrení.

Pridať screenshot, ako sa firma zobrazuje vo vyhľadávaní

Komunikácia so zákazníkmi

Pri väčšom počte návštevníkov sa pri vašej firme vo vyhľadávaní môže zobrazovať napríklad aj frekvencia návštev, vďaka čomu zákazníci uvidia, kedy máte v predajni nátresk a kedy je to lepšie. Postupne vám zákazníci začnú písať recenzie, na ktoré je vhodné reagovať. Aj na nenávistné recenzie však treba reagovať primerane a inteligentne – všetko to uvidia aj vaši ďalší zákazníci.

Pridať screenshot s recenziami

Pravidelná aktualizácia

Nástroju Google Moja Firma sa môžete pokojne venovať aj 2-3 razy do týždňa. Prihláste sa do svojho účtu, skontrolujte nové recenzie, pridajte najnovšiu fotografiu, alebo aktualizujte otváracie hodiny či pridajte nejakú novinku z vašej predajne (napríklad nové pripojenie na wifi zadarmo). Čím väčšiu aktivitu vo svojom účte budete vyvíjať, tým častejšie sa budete zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania, ale aj v mapách.

About The Author

Ďalšie články

Analýza kľúčových slov

Analýza kľúčových slov pre Google Ads inak

Výber správnych kľúčových slov pre reklamu vo vyhľadávaní Google Ads (Adwords), či iné PPC systémy je stále horúcou témou. Existuje mnoho známych spôsobov a tipov ako nájsť a overiť správne kľúčové slová. V tomto článku sa na to pozrieme cez vedeckú štúdiu a trochu iným spôsobom ako je bežné. Nákupný úmysel kľúčového slova Inzerent musí dobré zvážiť takzvaný …

Analýza kľúčových slov pre Google Ads inak Čítať viac

Koľko-stojí-reklama-na-Youtube-Profital

Koľko stojí reklama na Youtube?

Cenník reklamy na Youtube, prípadne nejaká presná cena za reklamu neexistuje. Avšak, tento druh reklamy je jeden z najlacnejších. Cena je to posledné, čoho by ste sa mali pri Youtube reklame obávať. O tom, koľko vás bude reklama na Youtube stáť, rozhoduje mnoho parametrov. Náklady na produkciu videa Prvým parametrom ktorý by ste mali zvažovať, sú …

Koľko stojí reklama na Youtube? Čítať viac

5 rád ako zvýšiť návštevnosť e-shopu

Stránku máte spustenú, no návštevnosť stagnuje? Nemusí byť problém v samotnom webe. Spísali sme pre vás päť tipov, ako návštevnosti vašej stránky pomôcť. Ak rozbiehate e-shop, alebo ponúkate služby či produkty prostredníctvom webovej stránky, jej návštevníci sú pre vás absolútnym základom. Čo však robiť, keď neprichádzajú? Máme pre vás päť účinných tipov, ako na vašu …

5 rád ako zvýšiť návštevnosť e-shopu Čítať viac

HAPPY-SK s.r.o
Brezová 1146/65A
90023 Viničné