Ak vlastníte kamennú predajňu, prevádzku alebo iné miesto, kde vás môžu navštíviť vaši klienti, určite vás poteší správa, že ju môžete bezplatne propragovať v Google. Nepotrebujete webovú stránku ani e-shop, a predsa môžete podporiť povedomie o vašej prevádzke medzi potenciálnymi zákazníkmi. Ukážeme si, ako začať s nástrojom Google Moja Firma.
Začnite s Google My Business
Vďaka profilu v Google my business vás vaši potenciálni zákazníci nájdu vo vyhľadávaní na základe zadaných kľúčových slov a aj na základe toho, kde sa nachádzajú pri zadaní dopytu do Google (ak hľadáte kaderníctvo a ste v Žiline, nájde vám prevádzky vo vašom okolí).
Na toto všetko potrebujete byť zaregistrovaný v službe Google a mať vytvorené konto v programe Google Moja Firma. Skvelou správou je, že celý tento program je úplne zadarmo a dokážete si ho nastaviť úplne sami. Rozhranie je intuitívne a je celé v slovenskom jazyku. Po registrácii si vytvoríte vašu prevádzku, pridelíte jej adresu a počkáte si na overovací dopis od Google, vďaka ktorému zobrazovanie vašej firmy vo vyhľadávaní aktivujete. Overenie funguje aj cez iné metódy, list je však najdostupnejšia.
Postup založenia Google Moja Firma:
- Prihláste sa do Google účtu alebo si vytvorte nový.
- Prejdite na stránku Google Moja Firma a prihláste sa.
- Zadajte názov vašej firmy.
- V nasledujúcom kroku vyberte kategóriu, v ktorej podnikáte.
- Ak máte fyzické miesto vašej predajne, pridajte ho do účtu.
- Zadajte adresu, aby ste sa zobrazovali v mapách.
- Po dokončení vám príde výzva na overenie vašej firmy. Kód si môžete nechať poslať poštou.
- Po prijatí dopisu zadajte overovací kód na dokončenia overenia firmy.
Pridať screenshot registračného formuláru
Informácie o vašej firme
Čo Google Moja Firma vlastne dokáže? Je to ako taký malý informačný web o vašej prevádzke. Môžete pridať základné informácie, kontaktné údaje, otváracie hodiny, ale aj informácie o parkovaní či fotografie miesta pre ľahšiu navigáciu pre nových zákazníkov. Obľúbené sú aj 3D virtuálne prehliadky priamo v prevádzke, vďaka ktorým vás môžu „navštíviť“ aj z pohodlia domova. Po novom Google Moja Firma ponúka napríklad aj nastavenie pre otváracie hodiny počas karantény či sviatkov, ale aj ohľadom hygienických opatrení.
Pridať screenshot, ako sa firma zobrazuje vo vyhľadávaní
Komunikácia so zákazníkmi
Pri väčšom počte návštevníkov sa pri vašej firme vo vyhľadávaní môže zobrazovať napríklad aj frekvencia návštev, vďaka čomu zákazníci uvidia, kedy máte v predajni nátresk a kedy je to lepšie. Postupne vám zákazníci začnú písať recenzie, na ktoré je vhodné reagovať. Aj na nenávistné recenzie však treba reagovať primerane a inteligentne – všetko to uvidia aj vaši ďalší zákazníci.
Pridať screenshot s recenziami
Pravidelná aktualizácia
Nástroju Google Moja Firma sa môžete pokojne venovať aj 2-3 razy do týždňa. Prihláste sa do svojho účtu, skontrolujte nové recenzie, pridajte najnovšiu fotografiu, alebo aktualizujte otváracie hodiny či pridajte nejakú novinku z vašej predajne (napríklad nové pripojenie na wifi zadarmo). Čím väčšiu aktivitu vo svojom účte budete vyvíjať, tým častejšie sa budete zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania, ale aj v mapách.