Začuli ste slovné spojenie content marketing, avšak presne neviete, čo to znamená? Tento článok vám pomôže porozumieť, čo je obsahový marketing a ako vie pomôcť nielen konkurencii, ale aj vašej firme.
Slovné spojenie content marketing sa nevyhne nikomu, kto čo i len pričuchne k online marketingu. Content marketing, v slovenčine obsahový marketing, je mimoriadne dôležitou súčasťou online marketingu a zároveň aj skvelým nástrojom, ako si vybudovať firmu s lojálnymi a spokojnými zákazníkmi. Tak o čo presne ide?
Definícia content marketingu
Podľa definície Content Marketing Institute ide o marketingovú techniku, pri ktorej sa vytvára a zdieľa relevantný, hodnotný a konzistentný obsah za účelom zaujať a získať si jasne určené publikum. To všetko, samozrejme, s cieľom dosiahnuť takú reakciu zákazníka, ktorá vám a vašej firme prinesie zisk.
Jednoducho povedané, pri content marketingu ide o vytváranie hodnotného obsahu pre ľudí a vašich zákazníkov. Tento obsah by mal odpovedať na otázky či problémy, ktoré ich trápia, poskytovať im poradenstvo, zabávať ich či informovať o veciach, ktoré sú pre nich relevantné.
Ak takýto obsah budete vytvárať, ľudia sa k vám budú opakovane vracať, vaše dobré meno budú šíriť aj medzi svojimi priateľmi a vy sa stanete značkou, ktorej budú ľudia dôverovať a vybudujú si k nej pozitívny vzťah.
Hlavné výhody content marketingu
Kvalitný obsah dokáže vám a vašej firme priniesť množstvo výhod, ktoré by ste možno inými marketingovými nástrojmi len tak ľahko nezískali. Konkrétne:
- Vybudujete si silnejšie meno a postavenie značky na trhu,
- zvýši sa predaj vašich služieb a produktov,
- ušetríte na nákladoch na iné typy reklamy,
- zákazníci vám budú verní,
- zlepšíte si firemný imidž a vlastný brand.
Aký obsah vytvárať?
Už viete, že na to, aby content marketing fungoval, obsah, ktorý budete vytvárať, musí vašich potenciálnych zákazníkov a cieľovú skupinu zaujímať, musí byť pre nich relevantný a hodnotný. V akej podobe im ho ale máte dodávať? Záleží vlastne iba na vás.
Obsah môže mať formu blogových článkov, ktoré budete zdieľať aj na vašich sociálnych sieťach, môžu to byť rôzne podcasty, videá či videorozhovory, infografiky, e-booky, webináre, prednášky, e-mailové newslettre, fotky či dokonca aplikácie. Je skutočne len na vás, na aký typ obsahu si trúfate a aký sa hodí k zameraniu vašej firmy.
Stále však platí základné pravidlo: Obsah musí vašej cieľovej skupine prinášať odpovede na otázky, ktoré ich zaujímajú, mal by riešiť ich problémy či ich zabávať.
Príklad: Ak máte e-shop alebo kamennú predajňu s bicyklami, môžete začať pozvoľna písaním blogových článkov o tom, ako si vybrať ten správny bicykel, akú výbavu cyklista potrebuje a následne môžete prejsť napríklad aj na tvorbu videorecenzií jednotlivých bicyklov, ktoré ponúkate. Ale pokojne sa môžete pustiť aj do podcastov, v ktorých budete spovedať nadšených cyklistov či hviezdy slovenskej cyklistiky. Je to obsah, ktorý je pre vaše publikum zaujímavý, zabaví ich aj vyrieši ich problémy.
Content marketing a SEO optimalizácia
Content marketing nefunguje samostatne. Dalo by sa povedať, že jeho najlepším priateľom je SEO optimalizácia pre vyhľadávače. Už vyššie som písal, že obsah musíte tvoriť tak, aby bol zaujímavý pre vašu cieľovú skupinu a aby riešil ich problémy. Možno ich však tak úplne nepoznáte. Na to je dobré si zistiť, čo naozaj vašich potenciálnych zákazníkov zaujíma. S tým vám dokáže pomôcť analýza kľúčových slov.
Analýza kľúčových slov vám povie, čo najčastejšie vaša cieľová skupina vo vyhľadávačoch hľadá, aké problémy ju najčastejšie trápia a čo by sa rada dozvedela. Obsah tak už nebudete stavať „na vode“, ale na reálnych dátach a informáciách.
Kľúčové slová ako základ vášho obsahu
Kľúčové slová, ktoré takouto analýzou získate, je následne potrebné čo najčastejšie prirodzene využívať napríklad aj vo vašich blogových článkoch, mikroblogoch či textoch na webe alebo e-shope. Ak totiž budú nabudúce ľudia „googliť“ konkrétny problém, zobrazíte sa v ich vyhľadávaní vyššie. SEO optimalizácia má, podobne ako content marketing, viacero drobných, no rovnako dôležitých krokov a ak sa o nej chcete dozvedieť viac, neváhajte ma kontaktovať.
Content marketing (obsahový marketing) je výborný a pomerne lacný marketingový nástroj, vďaka ktorému si dokážete vybudovať verné a spokojné publikum. Je to však dlhotrvajúci proces a výsledky neradno očakávať do týždňa. Ako vždy a všade, aj tu však platí: trpezlivosť ruže (a úspechy) prináša.