Výber správnych kľúčových slov pre reklamu vo vyhľadávaní Google Ads (Adwords), či iné PPC systémy je stále horúcou témou. Existuje mnoho známych spôsobov a tipov ako nájsť a overiť správne kľúčové slová. V tomto článku sa na to pozrieme cez vedeckú štúdiu a trochu iným spôsobom ako je bežné.
Nákupný úmysel kľúčového slova
Inzerent musí dobré zvážiť takzvaný nákupný úmysel kľúčového slova. V rámci notoricky známeho STDC modelu, ktorý popisuje 4 nákupné fázy zákazníka patrí reklama vo vyhľadávaní medzi druhú a tretiu fázu. Znamená to, že ten čo niečo hľadá, buď uvažuje, čo znamená druhú fázu THINK, alebo sa jedná o tretiu fázu DO, kde je už pripravený urobiť konkrétnu akciu. Spotrebiteľ, ktorý je ochotný urobiť konkrétnu akciu, je zlatou baňou pre reklamu vo vyhľadávaní.
Vedecká štúdia
Vedecká štúdia Michaela Scholza a kolektívu ukázala, že konverzný pomer spotrebiteľov, ktorý využili interné vyhľadávanie na webe, bol výrazne vyšší ako u tých, ktorý toto vyhľadávanie nevyužili. Na základe ich zistení a dôkazov sa kľúčové slová z interného vyhľadávania zdajú byť dobrou predikciou kľúčových slov pre reklamné kampane, taktiež aj na definovanie vstupných stránok. Výsledky ich 83 dňového výskumu na európskom elektronickom obchode sú v tabuľke 1.
Variabilné | Žiadne interné vyhľadávanie | Interné vyhľadávanie |
Celkový počet návštevníkov obchodu | 116,97 mil. | 27,71 mil. |
Priemerný počet návštevníkov obchodu za deň | 1 409 325 | 333 840 |
Percento návštevníkov obchodu, ktorí sa poradili a | 35,52% | 42,95% |
všeobecný vyhľadávací modul pred vstupom do obchodu | ||
Priemerný počet kupujúcich za deň | 21,419 | 24 908 |
Priemerný konverzný pomer (CVR) | 1.52 | 7,46 |
Zdroj: Scholtz, & brenner & Hinz, 2019
Tip na záver
Ak ešte interné vyhľadávacie okienko vo vašom elektronickom obchode nevyužívate, skúste ho nechať vytvoriť. Ak už okienko máte, skúste jednotlivé vyhľadávacie výrazy analyzovať, taktiež analyzovať vstupné stránky a porovnávajte konverzný pomer.
Scholz, Michael; Brenner, Christoph; Hinz, Oliver (2019). AKEGIS: automatic keyword generation for sponsored search advertising in online retailing. Decision Support Systems, 119(), 96–106. doi:10.1016/j.dss.2019.02.001