5 rád ako zvýšiť návštevnosť e-shopu

Stránku máte spustenú, no návštevnosť stagnuje? Nemusí byť problém v samotnom webe. Spísali sme pre vás päť tipov, ako návštevnosti vašej stránky pomôcť.

Ak rozbiehate e-shop, alebo ponúkate služby či produkty prostredníctvom webovej stránky, jej návštevníci sú pre vás absolútnym základom. Čo však robiť, keď neprichádzajú? Máme pre vás päť účinných tipov, ako na vašu stránku dostať návštevníkov, a tak získať aj potrebné konverzie.

SEO optimalizácia pre vyhľadávače

Obsah webu je základ. To je každému jasné. Aj obsah by však mal byť prispôsobený tomu, čo ľudia vyhľadávajú. Preto je dobré si dať pokojne aj pred samotnou tvorbou webu vypracovať analýzu kľúčových slov. Vďaka nej zistíte, aké slová v spojitosti so segmentom, ktorému sa venujete, ľudia najčastejšie zadávajú do vyhľadávačov a váš web tak viete optimalizovať práve pre vyhľadávače.

Kľúčové slová však treba používať s rozumom. Blogové články, produktové podstránky či popisy ku kategóriám píšete hlavne pre návštevníkov. Potrebujú sa z nich dozvedieť informácie. Nepíšte ako pre robotov. Píšte pre ľudí a sem-tam prirodzene a vhodným spôsobom zakomponujte kľúčové slová, ktoré ste získali z analýzy. Tie vám pomôžu dostať sa vo výsledkoch vyhľadávania vyššie.

Ako sme už spomenuli, kľúčové slová treba používať ako v blogových textoch, tak napríklad aj v popisoch konkrétnych kategórií či v titulkoch. Avšak, s rozumom. Neradno to s nimi ani nijako extra preháňať.

Ak teda ešte nemáte vytvorený web, texty píšte s dôrazom na kľúčové slová. Ak už web hotový máte, jednoducho do niektorých textov vhodné kľúčové slová či frázy podopĺňajte.

Content marketing ako základ všetkého

Tomu, čo to je content marketing a ako s ním začať, sme sa venovali už v staršom článku. Obsahový marketing je skvelý nástroj, ako na váš web priviesť návštevníkov, dosiahnuť konverzie a dokonca aj to, aby sa k vám zákazníci opakovane vracali.

Najjednoduchší spôsob, ako dostať ľudí na váš web vďaka content marketingu, je začať písať blog. Jeho obsahom by mali byť odpovede na otázky, ktoré vašich zákazníkov zaujímajú, z blogu si môžete vytvoriť akúsi online poradňu, sprievodcu, v zásade s ním môžete robiť naozaj čokoľvek.

Znova vám pomôže analýza kľúčových slov. Na základe kľúčových slov uvidíte, čo ľudia najčastejšie hľadajú a tomu môžete prispôsobiť aj obsah vášho blogu. Googlite, prezrite si konkurenciu, zistite, o čom píšu a snažte sa im konkurovať. Hrajte sa s titulkami (nadpismi) vašich blogových článkov, píšte ich stručné, chytľavé a s kľúčovými slovami. Blogový článok po publikovaní na webe vždy zazdieľajte aj na vašich sociálnych sieťach. Tam ho viete podporiť aj reklamou, ktorú vhodne zacielite na vami preferovanú cieľovú skupinu. A potom už len čakajte a sledujte, koľko ľudí k vám na stránku zavíta.

TIP: Do blogového článku môžete pridať viacero CTA (call to action) prvkov, ktoré vám môžu pomôcť dosiahnuť aj konverzie. Pri recenzii produktu je napríklad vhodné pridať CTA prvok s odkazom na jeho kúpu.

PPC reklama pre rýchly nárast návštevnosti

Okrem organickej, teda prirodzenej, návštevnosti, ktorú viete dosiahnuť SEO optimalizáciou či písaním hodnotného blogu, však existuje aj platená návštevnosť z PPC reklám. Práve tieto reklamy sú mimoriadne vhodné na rýchle zvýšenie návštevnosti. Ak ste napríklad zaradili nové produkty na váš web, máte akciu, ktorá sa čoskoro skončí, oznamujete veľkú novinku…

Na tvorbu a používanie PPC reklám je vhodné využiť platformu Google Ads. Keď sa prihlásite do vášho reklamného účtu, je na vás, aby ste reklame vytvorili chytľavý a zaujímavý titulok, ktorý ľudí prinúti naň kliknúť a dostať sa tak na stránku konkrétneho produktu či blogový príspevok (tzv. landing page, ktorú ste si zvolili).

Ak sa chcete o PPC reklamách v Google Ads dozvedieť viac a stať sa expertom na tento typ reklamy, ozvite sa. V ponuke máme niekoľko kurzov zameraných na reklamy v Google Ads, na ktorých vás radi naučíme všetko, čo vieme.

PPC reklamy dokážu rýchlo zvýšiť návštevnosť, no často je ich efekt len dočasný a po ich vypnutí návštevnosť znova klesá. Preto nie je dobré zameriavať sa len na PPC reklamu, ale pracovať aj na organickej návštevnosti – napr. aj vďaka content marketingu.

Sociálne siete na budovanie komunity

Sociálne siete sú skvelým pomocníkom v tom, aby ste na vašu stránku dostali návštevníkov. Oveľa lepšie na ľudí pôsobí predajca či spoločnosť, ktorá interaguje so svojimi potenciálnymi zákazníkmi aj na sociálnych sieťach. Či už ide o Facebook, alebo Instagram.

Facebooková stránka je už dnes úplnou samozrejmosťou. Tam viete zdieľať nielen blogové články a pracovať tak na vašom obsahovom marketingu, ale napríklad aj rôzne novinky zo života vašej firmy, zaujímavé oznamy, akcie, novinky… Možnosti sú naozaj nekonečné.

TIP: Pohrajte sa s grafikou, vytvorte zaujímavú infografiku týkajúcu sa vášho segmentu, ktorú budú ľudia aj sami zdieľať, a tak sa vytvorí aj väčšie povedomie o vašej značke.

Ako som už spomenul, je skvelé, keď s vašimi zákazníkmi na Facebooku či Instagrame aj komunikujete. Vyčleňte si čas alebo zamestnajte človeka, ktorý bude s vašou komunitou komunikovať, odpovedať jej na otázky a venovať sa jej. Prostredníctvom sociálnych sietí poskytujte vašim zákazníkov a cieľovej skupine hodnotný a atraktívny obsah. Viete ho aj sponzorovať a vhodne cieliť, a tak vašu malú komunitu aj ďalej rozširovať.

Nezabúdajte ani na e-maily a e-mail marketing

Ak chcete rýchlo a lacno zvýšiť návštevnosť vášho webu či e-shopu, budujte si databázu e-mailových kontaktov. Získajte e-maily od vašich potenciálnych zákazníkov a priamo ich oslovujte s novinkami, ktoré by ich mohli zaujímať.

Najčastejšie využívaným prostriedkom e-mail marketingu sú newslettre (novinky). Ide v podstate o správy, ktoré im posielate na pravidelnej báze (raz denne, raz týždenne, raz do mesiaca a pod.). V takomto e-maile môžete vašich zákazníkov informovať o rôznych zľavách, nových produktoch, viete im poskytnúť užitočné rady, odkázať ich na blog, novú produktovú kategóriu atď. Pošlite e-mailom vo vašej databáze pekný, hodnotný a relevantný e-mail a už len čakajte, ako bude návštevnosť vášho webu rásť.

About The Author

Ďalšie články

Analýza kľúčových slov

Analýza kľúčových slov pre Google Ads inak

Výber správnych kľúčových slov pre reklamu vo vyhľadávaní Google Ads (Adwords), či iné PPC systémy je stále horúcou témou. Existuje mnoho známych spôsobov a tipov ako nájsť a overiť správne kľúčové slová. V tomto článku sa na to pozrieme cez vedeckú štúdiu a trochu iným spôsobom ako je bežné. Nákupný úmysel kľúčového slova Inzerent musí dobré zvážiť takzvaný …

Analýza kľúčových slov pre Google Ads inak Čítať viac

Koľko-stojí-reklama-na-Youtube-Profital

Koľko stojí reklama na Youtube?

Cenník reklamy na Youtube, prípadne nejaká presná cena za reklamu neexistuje. Avšak, tento druh reklamy je jeden z najlacnejších. Cena je to posledné, čoho by ste sa mali pri Youtube reklame obávať. O tom, koľko vás bude reklama na Youtube stáť, rozhoduje mnoho parametrov. Náklady na produkciu videa Prvým parametrom ktorý by ste mali zvažovať, sú …

Koľko stojí reklama na Youtube? Čítať viac

Čo-je-content-marketing-Profital

Čo je content marketing a ako pomáha?

Začuli ste slovné spojenie content marketing, avšak presne neviete, čo to znamená? Tento článok vám pomôže porozumieť, čo je obsahový marketing a ako vie pomôcť nielen konkurencii, ale aj vašej firme. Slovné spojenie content marketing sa nevyhne nikomu, kto čo i len pričuchne k online marketingu. Content marketing, v slovenčine obsahový marketing, je mimoriadne dôležitou …

Čo je content marketing a ako pomáha? Čítať viac

HAPPY-SK s.r.o
Brezová 1146/65A
90023 Viničné